mc70516_092840_crownbridges2

Mobilitat

The Crown Bridges, els ponts multimodals

No estem acostumats a què les noves infraestructures prioritzin el pas dels vianants per davant dels vehicles. La ciutat de Hèlsinki, aposta per aparcar els cotxes i es prepara per a la construcció d’una serie de tres ponts, previstos pel 2026, on es prioritzarà el pas de les bicicletes i els vianants.

El primer pont anirà construït sobre la Bahia de Kruunuvuorensilta a la capital, Hèlsinki. És un gegant de més d’un kilòmetre d’allargada el que el convertirà en el pont més llarg del país i que unirà els nous habitatges del barri de Kruunuvuorenranta amb el centre de la capital. Al marge dels vianants i els ciclistes també es construirà una plataforma elevada per la qual circularà el tramvia, es calcula que el nou trajecte serà utilitzat per unes 25.000 persones diàriament.

Segons les estimacions el viatge des de la punta més llunyana del trajecte fins al centre de Hèlsinki es farà amb la meitat de temps. La inversió serà de 260 milions d’euros tot i que la xifra s’eleva a 13 milions d’euros l’any en despeses pel funcionament, per això s’ha demanat temps per estudiar solucions alternatives més econòmiques. Si les propostes, són acceptades, l’obra començarà l’any 2018.

No és la primera ciutat que aposta per aquesta nova modalitat de ponts. Fa un any es va inaugurar a la ciutat americana de Portland, Tilikum Crossing Bridge, el pont multimodal sense cotxes més llarg dels Estats Units.

 

 

 

Escriu un comentari

7 + 1 =