aef014

Mobilitat

Europa aparca els cotxes

En els últims dies hem conegut que a partir del gener del 2019 Barcelona prohibirà la circulació dels vehicles més contaminants. Les restriccions seran progressives, començaran a partir de l’1 de desembre però només els dies de situació d’episodi ambiental. A més la Generalitat canviarà l’horari d’entrada i sortida dels funcionaris per fomentar l’ús del transport públic. Per incentivar la mobilitat sostenible, es començarà a construir a la capital catalana 62 quilòmetres de carrils bici. Es duran a terme un total de 30 actuacions, amb l’objectiu, entre altres, de millorar la mobilitat al centre, connectar municipis propers i desdoblar alguns carrils bici bidireccionals.

Madrid també està aplicant mesures per reduir el nombre de cotxes. Després d’una votació ciutadana els madrilenys han escollit, entre altres qüestions, una gran zona verda per la Plaça Espanya (projecte “X”, Welcome Mother Nature) i la peatonalització de la Gran Via amb voreres més àmplies i on els vianants guanyaran terreny als cotxes.

A Europa les grans ciutats ja fa temps que estan implementant noves mesures.

La ciutat d’Oslo prohibirà l’entrada dels cotxes al centre de la ciutat a partir del 2019. La capital noruega farà una forta inversió en transport públic i reemplaçarà 55 kilòmetres de carretera per carrils de bicicleta. Hamburg ha posat en marxa el projecte “xarxa verda” per connectar espais on les persones podran accedir sense cotxes donant el protagonisme als vianants i a les bicicletes. Pel 2035 es preveu que aquesta xarxa cobreixi el 40% d’Hamburg.

Les bicicletes continuen governant els carrers de Copenhaguen.

Avui, gairebé la meitat de la població de Copenhaguen va a la feina en bicicleta. La capital danesa presumeix de tenir més de 500 kilòmetres de carrils bici i té un dels percentatges més baixos de propietat de cotxe dins Europa.

París prohibeix els cotxes dièsel i doblarà el número de carrils bici.

Des del juliol del 2016 a Paris està prohibit circular, entre setmana, amb un cotxe d’abans del 1997. El 2020 conduir per alguns carrers de la ciutat francesa només serà possible per als cotxes elèctrics. A més la capital francesa prepara doblar els seus carrils bici.

Londres cobra per la congestió.

Alhora que París, l’alcalde de Londres va anunciar que prohibiran els cotxes dièsel el 2020. Actualment l’ús del cotxe dièsel per algunes àrees de la ciutat en hora punta té un cost d’uns 12 euros per dia, el que anomenen “càrrec per congestió”.

Brussel·les més lliure de cotxes.

Molts dels carrers més cèntrics de Brussel·les han estat sempre per als vianants. L’any 2002, la capital belga va llançar la primera “Setmana de la Mobilitat” la qual va servir per recomanar l’ús del transport públic per sobre del privat. La ciutat ja ha anunciat que els cotxes dièsel previs l’any 1998 no podran circular per la ciutat.

8026747521_62da4b5c25_b

 

 

 

Font: World Esconomic Forum

Escriu un comentari

4 + 2 =