Laermschutz fuer die A7 in Bahrenfeld

Urbanisme

El nou urbanisme

Hamburg, la segona ciutat més poblada d’Alemanya després de Berlín, va decidir l’any 2014 apostar pel medi ambient i suprimir els cotxes de la ciutat en tan sols 20 anys.

Ja fa sis anys que Hamburg va rebre el premi European Green Capital en reconeixement a una ciutat preocupada pel medi ambient i del seu entorn. No és d’estranyar, ja que el 40 % de la ciutat alemanya la formen espais oberts, parcs, zones de joc, cementiris i boscos. La ciutat està vorejada per dos anells verds connectats entre si pel llac Alster. El primer, se situa en els límits de la ciutat històrica. El segon té un perímetre de 90 quilòmetres.

L’any 2014, Hamburg va llançar el pla de desenvolupament urbà Green Network enfocant-se en la sostenibilitat ambiental, donant prioritat a rutes per a vianants i ciclistes amb la finalitat de connectar el centre amb la perifèria a través dels seus dos anells verds, propiciant rutes segures i lliures de cotxes. L’objectiu és clar: connectar la ciutat a través del verd urbà.

6374168271_b9d9f7ba64
Green Network s’uneix a la nova tendència de les ciutats europees, que a través d’estratègies urbanes busquen posicionar els seus territoris per ser més competitives entre elles.

Barcelona ha intentat recentment disminuir l’ús del cotxe amb la proposta de la Superilles, aquesta setmana l’Ajuntament de Barcelona ha confirmat que dóna per finalitzada la fase de prova a la Superilla del Poblenou i inicia una nova etapa en què es portaran a terme les actuacions necessàries per a configurar definitivament la Superilla com a espai comunitari de referència, amb àrees destinades al verd, el joc, l’esport i l’intercanvi ciutadà.

superilla-1-1024x576

Com ja vam parlar en entrades anteriors, Europa aparca els cotxes. Com per exemple: Copenhaguen. La ciutat danesa és l’única ciutat europea que té un pla per convertir-se a la primera capital neutral en carboni construint una xarxa de 26 autopistes per a bicicletes, per millorar el tràfic des del centre als afores.

Hamburg propícia ruta amb bicicleta i s’ha marcat com a objectiu la supressió total del cotxe al centre de la ciutat pel 2034. El pla va unit a mesures innovadores en l’ús d’energia neta, promou la reducció en la compra pública de productes contaminants (ampolles de plàstic, càpsules de cafè, etc.) així com reforça projectes d’eficiència energètica des de les institucions. Exemples que demostren que Europa posa rumb a un futur més sostenible.

 

Font: El Pais

Escriu un comentari