L’any 2017 promet ser un any de molta feina en el món ferroviari. Pels pròxims 12 mesos hi ha pendents una sèrie de projectes a diferents països, com el nou metro a Melbourne o l’ambiciós ferrocarril transfronterer de Kenya. N’hi ha també que encara tenen un interrogant com la línia d’alta velocitat de Califòrnia.
El metro de Melbourne, Austràlia
El projecte actualment es troba a la fase de planificació i disseny i encara subjecte a l’aprovació final. Una vegada estigui aprovat, els treballs d’excavació començaran al centre de Melbourne i, si tot segueix el previst, l’any 2026 s’obrirà al públic amb dos túnels de 9km, cinc noves estacions, dues d’elles connectades a Flinders Street i l’estació central de Melbourne. S’espera que el cost sigui aproximadament d’11 mil milions d’euros.
Els estudis diuen que la població de Melbourne es duplicarà per a l’any 2050. La capacitat addicional proporcionada per un nou enllaç ferroviari – possiblement fins a 39.000 més passatgers durant les hores punta – serà equivalent a retirar 18.000 automòbils dels carrers durant les hores punta.
Standard Gauge Railwail a Kenya, Àfrica
Kenya Railways Corporation, amb inversió xinesa, estan construint un nou enllaç ferroviari internacional per a passatgers i mercaderies entre Mombasa, un dels ports més grans d’Àfrica Oriental i Nairobi, la capital.
La línia de 609 km de llarg, amb un cost d’uns tres mil milions d’euros podria estar finalitzat al desembre de l’any vinent. El projecte ha estat aclamat com el compromís més gran d’infraestructura del país des de la seva independència l’any 1963. Els informes sostenen que reduirà els temps de viatge entre Mombasa i Nairobi de les 10 hores actuals a poc més de quatre.
Aquest és només el començament, el programa de desenvolupament de Kenya pel 2030 té com a objectiu connectar Kenya, Uganda, Rwanda i Sudan del Sud. És un gran desafiament, però si té èxit, podria revolucionar el transport transfronterer i el comerç a la regió.
Elizabeth line London Crossrail, Regne Unit
És el projecte actual més gran d’Europa en infraestructures. Es tracta d’un tren de rodalia de 119 km des de Maidenhead i Heathrow, a l’oest, fins a Shenfield i Abbey Wood, a l’est, i 37 parades.
Quan entri en servei, permetrà arribar a 1,5 milions de persones addicionals a les principals àrees de negocis en 45 minuts i incrementarà un 10% la capacitat de transport del sistema ferroviari.
North-South Railway Aràbia Saudita
A principis de l’any següent; aquesta és la data que s’informa per a l’inici del transport de viatgers en tren del Nord-Sud d’Aràbia Saudita.
La ruta de 2.400 km, en construcció per l’Aràbia Railway Company, es divideix entre una ruta de càrrega de 1.486 km i una línia de passatgers de 1.250 km.
S’espera que passin aproximadament quatre milions de tones de càrrega i dos milions de passatgers a l’any.
La línia d’alta velocitat Kuala Lumpur-Singapore
Tot i que aquesta línia d’alta velocitat està prevista pel 2026, l’any que ve podria fer un gran per al seu futur èxit. Al passat mes de juliol, els governs de Malàisia i Singapur van signar un acord, que detalla els terminis que ha de seguir el projecte. Ara s’està treballant sobre la licitació, que s’espera que es publiqui el 2017. Els trens circularan a una velocitat màxima de 300 km / h, amb estacions previstes a Kuala Lumpur, Putrajaya, Seremban, Ahir Keroh, Muar, Batu Pahat, Iskandar Puteri i Singapur. El temps de viatge des de Kuala Lumpur a Singapur podria ser tan sols de 90 minuts.
Font: www.railway-technology.com