9 entitats s'adhereixen manifestos Sagrera 06Juliol16

Gestió d'infraestructures

Nou noves entitats s’adhereixen als manifestos dels col·legis professionals en relació a l’estació de la Sagrera

Els representants de les tretze entitats signants reclamen que el projecte d’infraestructura ferroviària i d’operació urbana que significa la Sagrera deixi d’estar en via morta i s’activi immediatament, mentre que també demanen que es gestioni des de la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat.

La seu del Col·legi d’Economistes de Catalunya a Barcelona ha acollit la signatura de l’adhesió de nou noves entitats als dos manifestos acordats entre el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, el Col·legi d’Economistes de Catalunya, el Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya i el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya en relació a l’estació de la Sagrera com a projecte estratègic i vital per al país.

Concretament es tracta del Col·legi de Geògrafs de Catalunya, la Societat Catalana d’Ordenació del Territori, l’Associació Catalana de Ciència Regional, l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, el Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, la Fundació Privada Cercle d’Infraestructures,  l’Agrupació Catalana de Tècnics Urbanistes, el Barcelona Urban Cluster i la Societat Catalana d’Economia.

L’atzucac en el que l’ADIF ha portat el projecte de Sagrera s’ha anat agreujant en els darrers mesos i nou institucions representatives de diferents sectors i àmbits del coneixement s’han sumat al Manifest Sagrera impulsat pels quatre col·legis professionals. A principis de juny, el representant de l’ADIF a la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) reconeixia per primer cop allò que venien denunciant els col·legis professionals: que les obres portaven dos anys aturades i que no hi ha cap calendari ni pla financer per a executar el projecte.

Cal recordar que a finals del 2015 els col·legis professionals signants del manifest alertaven de l’aturada de les obres de l’estació de la Sagrera. A principis del 2016 denunciaven que l’ADIF s’havia desmarcat dels criteris consensuats a BSAV per a l’adjudicació dels contractes i que unilateralment havia adjudicat el projecte de la nova estació de Sagrera a l’empresa amb pitjor valoració tècnica.

El conjunt d’entitats signants dels manifestos reclamen ara que el projecte d’infraestructura ferroviària i d’operació urbana que significa la Sagrera deixi d’estar en via morta i s’activi immediatament. També demanen que es retorni la gestió del projecte Sagrera a la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV). D’altra banda asseguren que no es pot continuar amb un gestor que té les obres aturades i ho reconeix al cap de dos anys. A més sol·liciten que el projecte Sagrera es doti d’un pla d’actuació i d’un pla de finançament acordat en el sí de BSAV. Finalment demanen que s’estableixin els curtcircuits necessaris per garantir que la conflictivitat generada per l’ADIF al llarg d’aquests darrers anys no es traslladi a BSAV i que aquesta darrera pugui reemprendre amb promptitud i celeritat el pla d’obres de Sagrera.

L’acte ha comptat amb la presència del degà del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya Lluís Comeron, del degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya Joan B. Casas, del degà del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya Oriol Altisench i del degà del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya Jordi Guix.

Per part de les nou entitats signants hi han participat Núria Pérez del Col·legi de Geògrafs de Catalunya, Xavier Mayor de la Societat Catalana d’Ordenació del Territori, Daniel Serra de l’Associació Catalana de Ciència Regional,Juan Carlos Migoya de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, Oriol Estela del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, Modest Batlle de la Fundació Privada Cercle d’Infraestructures, Antoni Renalias de l’Associació Catalana de Tècnics Urbanistes, Joan Pla del Barcelona Urban Cluster i Eduard Arruga de la Societat Catalana d’Economia.

Trobareu la Nota de Premsa de l’acte a la web del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya

Escriu un comentari

8 + 7 =