La Barcelona Europe South Terminal, o Terminal BEST, és el projecte portuari tecnològicament més avançat del Mediterrani i un dels més moderns del món, capaç d’operar diversos mega-portacontenidors de manera simultània.
Es tracta de la terminal de càrrega/descàrrega de contenidors semi-automatitzada més avançada i productiva del sud d’Europa, la gestió de la qual va a càrrec de HPH, Hutchinson Port Holding.
En funcionament des del setembre de 2012 al moll Prat del Port de Barcelona, el juny passat es va iniciar la seva ampliació en la qual s’invertiran 150 milions d’euros. Quan finalitzi l’obra, el primer semestre de 2015, la terminal comptarà amb 27 blocs automatitzats d’emmagatzematge de contenidors i un moll de 1.500 metres lineals −500 més que ara− i 16,5 metres de calat en 100 hectàrees de superfície.
A més, tindrà 54 grues automatitzades i 11 pòrtic capaces d’operar els vaixells més grans, sent l’única terminal a la regió amb aquestes característiques. Cadascuna d’aquestes grues, també anomenades Super Post-Panamax, té una alçada de 42 metres i un pes aproximat de 1.700 tones. Disposen d’una capacitat màxima de càrrega de 61 tones i poden manipular vaixells de fins a 22 contenidors de mànega.
La capacitat total de manipulació de la instal·lació a ple rendiment serà de 2,65 millones de TEU anuals. D’aquesta manera, el Port comptarà amb una capacitat total aproximada de 5,5 millones de TEU.
Aquest projecte d’ampliació és, alhora, un dels més emblemàtics del Port de Barcelona i una clara aposta per Barcelona i Catalunya com a plataforma logística líder i porta d’entrada de mercaderies del Sud d’Europa.
El proper 9 d’octubre a les 12.30 h. el CECCP organitza conjuntament amb el Col·legi d’Enginyers Tècnics d’Obres Públiques una visita a la Terminal BEST del Port de Barcelona.