El Lluís Jané va aterrar a l’Àsia ara fa dos anys, després de la seva experiència a Xile i l’Argentina. Recentment ha obert una nova delegació de la seva empresa a Taiwan. L’experiència és un grau, i l’especialització d’algunes companyies espanyoles com Obras Subterráneas S.A. en projectes de túnels per al pas de metros o trens d’alta velocitat els ha servit per ampliar la seva cartera de clients arreu del món. En aquest cas, amb un contracte per a gestionar el tram d’obres de Hong Kong del tren d’alta velocitat que connectarà aquesta ciutat amb Xangai.
Aprofitant l’oportunitat, l’enginyer de Camins Lluís Jané va arribar fa dos anys a la capital xinesa com a cap de la delegació Àsia-Pacífic d’Obras Subterráneas S.A. Va viatjar en família, com també ho va fer durant el seu pas professional per Xile (5 anys) i l’Argentina (1 any).
La mobilitat no ha sigut un problema per a ell, però sí que podria interposar-se en el camí de qualsevol que intentés trobar feina a Hong Kong directament, tant per intentar convalidar el títol que fos com per aconseguir el visat corresponent. Els únics que poden fer-ho sense gaires problemes són els anglesos, segons detalla Jané: “Poden entrar i sortir d’Orient Mitjà, Hong Kong, Austràlia, el Canadà i de pràcticament tots els països de la Commonwealth sense problemes.” A Espanya, en canvi, “li falta aconseguir el mateix amb Amèrica Llatina”, reflexiona.
Malgrat això, i gràcies a un nou contracte que Jané ha aconseguit a Taiwan, Obras Subterráneas S.A. ha ampliat la delegació a la zona. Ara són ja un equip d’una vintena de persones entre externs, locals i expatriats. “Des del principi la clau de la companyia va ser especialitzar-se, centralitzar tots els processos sense subcontractar i així diferenciar-se de la competència”, explica Jané.
En l’actualitat Obras Subterráneas gestiona projectes fora d’Espanya —a Europa, Àsia i Amèrica—per valor de més de 315 milions d’euros.